Publicaciones destacadas por la autora

• Rojas, Olga y Mario Martínez (2018), ‘Fathers and Child Raising in Mexico in the Early 21st Century’, en Rosy Musumeci y Arianna Santero (eds.) Fathers, Childcare and Work. Cultures, Practices and Policies in Comparative Perspective, UK, Emerald Publishing, pp. 77-101.

• Rojas, Olga (2014), Estudios sobre la reproducción masculina, México, El Colegio de México.

• Rojas, Olga (2014), ‘Men and Conjugal Life in Mexico: Change and Persistence’, en Daniel Nehring, Rosario Esteinou y Emmanuel Alvarado (eds.) Intimacies and Cultural Change. Perspectives on Contemporary Mexico, Dorchester, Ashgate, pp. 93-105.

• Rojas, Olga y José Luis Castrejón (2013), ‘Gender and sexual initiation in Mexico. Searching patterns among different social groups’, en Aaron C. Porter (editor) Social Fabric Transformations: Research on International Perspectives, Atenas, Athens Institute for Education and Research (ATINER), pp. 225-239.

• Rojas, Olga (2008), Paternidad y vida familiar en la Ciudad de México, México, El Colegio de México.